Preču atgriešana
Mēs, SIA START PRO darbinieki paši esam klienti ikdienas
dzīvē, tāpēc saprotam, cik svarīgi ir tāda lieta kā preču atgriešana. Vienmēr
runājam cilvēcīgi, neprasām aizpildīt dokumentus, kas norāda jūsu preces
atgriešanas motīvus un cenšamies cik iespējams atvieglināt šo procesu. Taču
mums jānorāda arī standarta atgriešanas noteikumus, kas atbilst Latvijas
Republikas un Eiropas Savienības tiesībām.
Visi problēmgadījumi spriežami pēc zemāk noteiktajiem
noteikumiem, visos citos gadījumos vienkārši sazinieties ar mums un visu
nospriedīsim, cik ātri vien iespējams startprosia@gmail.com
1. Ja pircējam tika pārdota neatbilstošas kvalitātes prece
un pārdevējs ar pircēju saskaņoja tās trūkumus, pircējam ir tiesības 14 dienu
laikā no preces saņemšanas, pēc savas izvēles no pārdevēja pieprasīt:
1.1. Apmainīt nekvalitatīvo preci pret kvalitatīvu.
1.2. Pietiekami samazināt preces cenu.
1.3. Pēc saprātīga termiņa bezmaksas novērst preces
trūkumus.
1.4. Atlīdzināt preces trūkumu novēršanas izmaksas, ja
pārdevējs pēc noteiktā termiņa tos nenovērš, ja trūkumus novērš pats lietotājs
vai trešā persona.
1.5. Vienpusēji izbeigt pirkuma-pārdošanas līgumu un
tiesības pieprasīt naudas atgriešanu par nopirkto preci.
2. Preces kvalitātes garantiju nostata preces pārdevējs.
3. Preces maināmas vai atgriežamas preces pirkšanas vietā
vai citā pārdevēja norādītajā, pircējam ērtā vietā. Pircējs pārdevējam iesniedz
rakstisku prasību, kurā norāda preces trūkumus un pircēja izvēlētu vienu no
noteikumiem minētajām prasībām. Pie prasības pievienojama pirkšanas-pārdošanas
kvīts, vai citas preces pirkšanas-pārdošanas, no šī pārdevēja apstiprināts,
dokuments un garantijas dokuments (ja pārdotajai precei nostādīts kvalitātes
garantijas termiņš).
4. Ja pircējam nav preces pirkšanas-pārdošanas dokumenta,
prece maināma vai notiek citas pircēja norādītās šo noteikumu 1 punktā minētās
prasības, ar pārdevēja piekrišanu.
5. Ja rodas nesaskaņas starp pircēju un pārdevēju preces
kvalitātes dēļ, pārdevējam, saņemot rakstisku pircēja prasību, ne mazāk kā 3
darbu dienu laikā jāsazinās Valsts nepārtikas produktu inspekcijā
Lauksaimniecības ministrijā (tālāk – Valsts ne pārtikas produktu inspekcija)
preces kvalitātes novērtēšanas dēļ, bet saņemot atbildi no inspekcijas,
nekavējoties par to ziņot pircējam.
6. Ja pārdevējs neievēro šajos noteikumos 1 vai 5 punktu,
pircējs preces kvalitātes novērtēšanas dēļ
var vērsties pie Valsts ne pārtikas produktu inspekcijas, bet saņemot no
inspekcijas atbildi, nekavējoties ziņos par to pārdevējam.
7. Preces kvalitātes novērtēšanas izmaksas apmaksājamas
tiesību aktos norādītajā kārtībā.
8. Pārdevējs un/vai pircējs, ja to pieprasa, var piedalīties
preces kvalitātes novērtēšanā.
9. Lielas un smagas (vairāk par 10 kg) preces, neatbilstošas
tās kvalitātei, kvalitātes noteikšanai, mainīšanai vai atgriešanai, nogādā
pārdevējs, ja pirkšanas-pārdošanas līgumā nav norādīts citādi. Tādu preču
kvalitāte var tikt novērtēta pircēja mājās.
10. Ja pārdevējs norāda, ka preces trūkumi radās tādēļ, ka
pircējs pats neievēroja preces lietošanas vai sargāšanas noteikumus, tāda prece
nav maināma, trūkumi netiek novērsti bez maksas un nauda netiek atgriezta.
11. Ja pircējam nepatīk nopirktās preces forma, lielums,
krāsa, modelis vai komplektiskums, tam ir tiesības 14 dienu laikā no preces
nopirkšanas dienas, ja pārdevējs nav nostatījis ilgāku termiņu, apmainīt uz
tādu pašu preci.
Ja pārdevējam nav apmaiņai vajadzīgās preces, pircējam ir
tiesības šo noteikumu pirmajā rindkopā norādītajā termiņā atgriezt preci
pārdevējam un saņemt par to samaksāto naudu.
12. Preces, norādītas šo noteikumu 11 punktā, maināmas vai
atgriežamas preces pirkšanas vietā vai citā, pārdevēja norādītajā, pircējam
ērtā vietā. Pircējs pārdevējam iesniedz rakstisku prasību, kurā norāda savas
prasības. Pie tā norādīts pirkuma-pārdošanas kvīts, vai citas preces
pirkšanas-pārdošanas, no šī pārdevēja apstiprinošs dokuments.
13. Pircējs var izmantot šo noteikumu 11 punktā minētās
tiesības, ja prece netika lietota, tā nav sabojāta un tai nav zudušas preces
ārējās īpašības. Preces vai tās iepakojums, ja tas aizskarts, vēloties apskatīt
preci, nav uzskatāmi par preces ārējo īpašību maiņu.
14. Ja radies strīds preces izskata dēļ vai tās sabojāšanas
dēļ, pārdevējam rakstiski jāvēršas Valsts ne pārtikas produktu inspekcijā,
saņemot no tās atbildi, nekavējoties par to ziņot pircējam.